dimarts, 14 de novembre del 2017

Steve Mccurry: una vida dedicada a la fotografia


Steve mc curry que és per a mi un dels millors fotògrafs del món, és per això que us presento aquest breu recorregut per la seva vida i la seva obra.
Steve McCurry (24 de febrer de 1950) és un fotoperiodista nord-americà, mundialment conegut per ser l'autor de la fotografia d’aquella nena afganesa de mirada profunda, apareguda a la revista National Geographic el 1985.

La seva carrera de fotògraf va començar amb la guerra d'Afganistan (1978-1992).També ha cobert altres conflictes internacionals com la guerra entre l'Iraq i l'Iran o la guerra del Golf.
Steve Mccurry diu sobre la seva obra que “en el moment en què la persona es troba desprevinguda, quan li afloren a la cara l'essència de la seva ànima i de les seves experiències... Si trobo la persona o el tema oportú, en ocasions hi torno una, dues, o fins a mitja dotzena de vegades, sempre esperant l'instant just. A diferència de l'escriptor, en la meva feina, una vegada que tinc fetes les maletes, ja no hi ha una altra oportunitat per a un nou esbós. O tinc la foto o no la tinc. Això és el que guia i obsessiona el fotògraf professional, l'ara o mai. Per a mi, els retrats d'aquest llibre transmeten un desig de relació humana, un desig tan fort que gent que sap que no em tornarà a veure mai més s'obre a la càmera, esperant que algú ho observi a l'altra banda, algú que rigui o pateixi amb ella. "



Kenneth Robles

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada